Skab et godt førstehåndsindtryk med det rigtige logo
Et logo er et af de første ting, folk ser, når de stifter bekendtskab med din virksomhed. Hvad enten dette første møde sker på sociale medier, trykt i et magasin eller på ude gaden, vil logoet i løbet af kort tid give folk en idé om, hvilken type virksomhed, de kigger på. Det er logoet, de vil huske, så det er vigtigt at du som virksomhedsejer, kan stå inde for logoet, og at du forstår fordelene i at have et stærkt logo. Samtidig er der en række ulemper forbundet med at have et logo, der ikke passer til din virksomhed og det, du gerne vil signalere.
Et logo bør ikke blot være en tilfældig tegning, men bør afspejle din virksomheds identitet. Her er en række kvaliteter, et logo ideelt skal have:
– Det skal være iøjnefaldende
– Det skal kunne fastholde folks interesse
– Man skal kunne huske det
Tager du udgangspunkt i ovenstående punkter, gennem designprocessen af dit logo, er der stor sandsynlighed for, at du ender med et slutresultat du kan stå inde for, og ikke mindst være stolt af. For sender dit logo det rette signal, kan det have stor betydning for, hvordan din virksomhed bliver opfattet.
Vælger du at kaste dig ud i logodesign på egen hånd, bør du være opmærksom på, at det f.eks. ikke er ligegyldigt, hvilket tegneprogram du bruger, når du skal designe dit logo. Et logo skal laves i vektorgrafik, som er stregtegninger, der er matematisk defineret ved hjælp af polygoner og kurver. Har du brug for, at der bliver taget professionelt hånd om dit forestående logodesign, er der hjælp at hente. Køb logo og/ eller en fuld visuel identitet-pakke, hvor du både får visitkort, SEO, filer til web og tryk og meget andet. Logoshop.dk designer desuden hjemmesider, og har stor erfaring med at styrke både små og store virksomheders visuelle identitet.