Professionelt firmalogo design – for effektiv branding
Som ansvarlig for branding af din virksomhed – uanset størrelse og type – bør du være opmærksom på, om virksomhedens logo og visuelle profil svarer overens med virksomhedens produkter eller ydelser. Dit firmalogo er virksomhedens repræsentation på alt fra de sociale medier til de flag eller bannere, som vajer uden for firmaets fysiske hovedkontor – eller blot skiltet på døren til det kontor, hvor din enkeltmands virksomhed har til huse.
Et stærkt firmalogo vækker associationer til din virksomhed
Et firmalogo skal minde potentielle kunder om, hvem du er. Når først omverdenen har lært at associere dig og din virksomhed med dit firmalogo, er det nemmere at påkalde sig opmærksomhed. Hvis du er i tvivl om, hvad der menes hermed, kan du blot tænke på, hvilke associationer, du selv får, når du ser et stort, gult M ved en afkørsel på motorvejen. Eller på, hvorvidt du er i tvivl om mærket, når du ser et lysende æble bag på skærmen til en bærbar computer.
Professionelt firmalogo ved professionel designer
Det er dog vigtigt, at du er opmærksom på faldgruberne ved at få udformet et firmalogo. Hvis du slår dig til tåls med det første, det bedste logo, og senere hen fortryder, risikerer du at skulle ud i en meget vanskelig rebranding proces – og alt for hyppige ændringer af din visuelle identitet kan gøre potentielle kunder usikre i forhold til din troværdighed som brand og firma.
Derfor er det vigtigt, at du helt fra begyndelsen har et firmalogo, som giver mening, og som gør sig lige godt på såvel digitale som analoge medier. Dit firmalogo skal kunne fungere i gråtoner såvel som i farver, da breve med logoet i brevhovedet kan risikere at blive udskrevet på printere i sort/hvid. Og så skal dit logo afspejle virksomhedens DNA i meget enkle former. Du kan læse mere om design af firmalogo på damgraphics.dk/firmalogo