Overanstreng dig ikke for meget med jobbet i godstransport
Det kan være lidt svært at bedømme, hvornår man skal give sig mere, end der forventes, for man kan jo frygte, at hvis man giver sig under gennemsnittet, så kan man risikere at blive fyret – det er bare svært at følge med, hvis de andre så øger deres indsats, så gennemsnittet automatisk hæves.
Lad os for eksempel sige, at du arbejder med godstransport i århus, hvor du sådan set sagtens har kroppen, fysikken og sindet til at være med, men der bliver bare forventet en hel del af jer, og færre hænder skal lave mere arbejde – sådan er konsekvenserne på arbejdspladsen.
Nu er Danmark jo ikke sådan et uland, hvor man underbetaler ens medarbejdere, hvorefter en anden står parat i kulissen til at overtage ens arbejde, hvis chefen ikke synes, man giver sig nok eller dovner den – så kan man selvfølgelig gå til fagforeningen.
Men nogle gange bliver dovenskab forvekslet med, at man faktisk ellers giver sig 125 procent modsat de normale 100 procent, og så skal man have et hvil; men chefen vil så notere sig, at de 125 procent er de nye 100 procent fra denne medarbejder med indsatsen ved godstransporten, og så bliver dette forventet fremover.
Og hersker der så en konsensus om, at man da skal yde mindst så meget hver gang, og det kan være svært at se gennem fingre med det og trumfe igennem og sige, at det gjorde man kun i en periode, da det var nødvendigt.
Derfor skal vores tip til dig lyde, at du skal passe på med at presse dig selv, selvom du gerne vil være en skattet medarbejder, gøre chefen glad og ikke mindst beholde dit job.
Du kan måske godt tvinge kroppen til at fortsætte, men på et tidspunkt bukker den under, og det er ikke sundt for dig, for så kan du i det lange løb ikke levere de normale 100 procent.
Alt med mådehold.